tom-en-nicole.reismee.nl

The Executive

Nou, het heeft even geduurd voordat we weer wat konden mailen, maar we zijn dan ook behoorlijk lang volledig afgezonderd van de buitenwereld geweest :D Met een beetje geluk hadden we af en toe een kwartiertje bereik met de mobiel, maar daar hield het dan ook mee op.

Maargoed, laten we verder gaan waar we zijn geindigd. Vanuit Sydney hebben we een enkele reis Darwin geboekt, dit ligt helemaal in het noorden van Australie op zo'n 4 uur vliegen. Bij aankomst drupte het zweet meteen in pareltjes van ons voorhoofd terwijl het 00:10 uur zulu was. Naar het schijnt had het al een half jaar niet geregent en in de gemiddelde dagtemperatuur zo'n 38 graden celcius. Echt, te warm om ook maar aan je kont t ekrabben zonder een natte rug te creeeren. Onze grootste missie in Darwin was het kopen van een auto, en met deze temperaturen is dat niet iets waar je lang over wilt doen. Na wat handelaren af te zijn gegaan kwamen we tot de conclusie dat ons budget het meer waardeerdeals we er een zouden overkopen van een andere backpacker. En ergens hing inderdaad een briefje wat onze new best friend zou moeten worden. Een leipe Mitsubishi Magna, die wij liefkozend The Executive noemen, heeft nu dan ook twee nieuwe eigenaars. Met alle nodige kampeerspullen die je maar kunt bedenken, en voor wat gemak zit er zelfs een navigatie bij. Hij is in vrij redelijke staat, maar door de hitte is de lak op het dak best wel aangetast. Maar hey, we gaan niet posen op Zandvoort...

Met onze nieuwe ride onder onze kont vertrokken we de outback in, naar een National Park genaamd Kakadu. Na een paar uur in de zinderende hitte te hebben gereden zochten we een camping alwaar wij 'savonds al de eerste wallaby's spotten. Onze eerste echte dag kon natuurlijk dus niet meer stuk....tenminste als die ^%*$%&*vliegen niet de hele tijd op ons gezicht gingen zitten. Wat een irritante dingen, je kunt ze honderd keer van je gezicht slaan maar komen steevast weer terug. Waarom staat hierover niks in de Lonely Planet?!

De volgende dag verder het park in waar wij op een camping een boottochtje boekten om croc's te spotten. En of we die gezien hebben! Tientallen! En we kregen ook nog een lesje speerwerpen, maar helaas mochten we niet zelf proberen :S

Het schijnt dat iedereen wat Aboriginal rockart zou moeten gezien hebben, dus wij vol goede moed naar zo'n site. Nou, eerlijk is eerlijk, ze konden wel een lesje van Bob Ross gebruiken... maar dat mocht de pret niet drukken, er werden heel interessante verhalen verteld over de tekening en we konden op een rots klimmen met een fantastisch uitzicht.

Onze volgende stop was in Katherine, waar een rivier zich een weg baant tussen een kloof. Daar hebben wij, hoe kon het ook anders, kano's gehuurd. Althans, iets wat voor kano door moest gaan. Maar het was een erg mooie tocht met aan het eind een versmalling in de kloof waar we heerlijk hebben gezwommen. NOTE TO THE MOTHERS: In deze kloof zaten ook krokodillen, maar al onze ledematen zitten er nog aan. Dus je snapt, wij halen onze neus op voor een tripje waar je kunt zwemmen met dolfijnen :D

Toen kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat het verder echt een nomansland is, dus de afgelopen drie dagen hebben we aan een stuk doorgeboekt om aan de kust te komen waar we nu dan ook zijn. Onze Executive liet ons ebven schrikken toen hij zijn voetjes brandde aan het asfalt waardoor de band klapte maar in no-time lag er weer een nieuwe onder. Dus snel terug naar een gehucht om een nieuwe reserveband te kopen en weer verder. Deze drie dagen rijden waren echt onvoorstelbaar heet en saai. Je kunt serieus 3 uur rijden zonder iets tegen te komen. Dan kijk je voor je en zie een eindeloze weg en in je achteruitkijkspiegel is het beeld niet veel anders. Maar we made it, dus de outback laten we voor wat ze is en gaan nu lekker langs de kust rijden. We hebben al een heleboel mooie plekjes waar we van plan zijn langs te gaan, dus we hebben er zin in.

Hopelijk vergeten we de volgende keer niet om onze camera mee te nemen naar het internet cafe zodat we wat piccies kunnen posten!

Groetjes, Tom en Nicole

Vincent

Hey tom en nicole, weer een vet stukje.
en over de foto's, ik wil de The Executive wel eens zien :D

nog veel plezier,

Vincent

Jedidja

Hej Nicole en Tom,

Ben benieuwd naar de foto's... Ik wil dThe Executive ook zien... hihi... ik zie uit naar jullie volgende stukje...

Jedidja

Oma C

Hallo Nicole enTom

hebben genoten van jullie verhaal en kijken uit naar
het volgende
veel plezier nog
Oma enOpa

Kirsten

Eindelijk weer een verhaal! Leuk! Ik vind dat zwemmen met krokodillen best eng klinken, maar goed.. dat zal we heel normaal zijn daar he. Geniet van de warmte zou ik zeggen, hier wordt het echt kouououd dit weekend.. Nu ga ik eens even kijken waar ik die aap van jou kan dumpen. Als ik m op de stoep zet wordt ie vast zo meegenomen :)
Liefs!

Mamma Margo

Hi kids,
Leuk om weer wat te horen van jullie en blij dat alles goed gaat. Veel plezier en kijk uit voor krokodillen..have a ripper!
Kusjes mapaXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Andre

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de foto's tom en nicole.
Maar nogmaals vanuit het frisse en erg natte kikkerlandje ONWIJS VEEL PLEZIER daar in downunder.

groet André en Irene

NJ

Super jullie verhaal - alsof je in een klein koffertje mee reist. Veel plezier en tot het volgende verhaal!

Nadia

Leuk stukje, en de foto's zijn ook erg mooi.
Ben wel een beetje jaloers hoor (klein beetje maar)

Ellen

Crickey! Looks like you're having a great time. Let me know when you are heading to Auckland. We don't have as many of those dangerous, poisonous or venomous creatures here. You'll be able to relax a bit.

As

Hahaha.. jemineetje weer met scherme opmerkingen geschreven hoor! Leuk om te lezen en ik ga nu snel naar jullie fotosite want die moet ik zekersteweten even checken! Hopelijk zijn er langs de kust ook nog wel schattige dolfijntjes te vinden, want die hebben echt mijn voorkeur hoor!!!! Liefs!

Luz

Zozo, überwarm en geen druppel regen. Even ter vergelijking een toonaangevende ochtend hier in NL:

Een nietsvermoedende Luzan stapt vrolijk en naïef de deur uit, als ze ontdekt dat het waterige zonnetje letterlijk waterig is. Ach die spatjes mogen me er niet van weerhouden om goede moed te houden, dacht ik nog. Dus ik stap op mijn fiets, zonder paraplu of regenpak (die ik ook niet heb vanwege trauma's uit de middelbare schoolperiode). Weldra kwam de regen plots met bakken uit de lucht. Dan denk je eerst nog, ok, niet zo prettig, maar gelukkig heb ik een waterdichte jas aan. Totdat je langzaam je broek steeds zwaarder en zwaarder en donkerder voelt worden. En als dan je sokken soppen in je schoenen weet je het zeker. Dit komt niet meer goed vandaag! De hele dag nat op werk.

Je begrijpt, ik zou zeker met jullie willen ruilen! Nu even de foto's bewonderen, zodat ik nog jaloerser wordt.

Natte zoen

marcel en linda

zeg stoere gassiez, veel fun, is erg leuk om jullie te stalken!

Cor, Edith, Noah & Damian

Zo te zien en lezen hebben jullie een super vermaak!
Echt ongelovelijk dat je uren kunt rijden zonder ook maar iets of iemand tegen te komen, hier ben je Nederland dan al weer uit!
En Ni, leuk dat je ouders ook nog even gezellig langskomen, hoef je ze niet eeuwig te misssen! ;)

Nou lieverds geniet lekker van het vrije leven daar, zolang het duurt!
Tegen de tijd dat jullie terug komen kan Damian zowat alweer motor rijden :p

Have Fun, Enjoy and watch out for Crocodiles, love ya!

Liefs xxx van ons

Anika

Heyhey, outback Jacks! Goed om weer wat te horen van jullie. We waren al bang dat jullie toch ergens tussen het perron en de metro beland waren ;)
Klinkt goed allemaal daar! Al word ik niet jaloers op de 38 graden en de miles & miles ahead. Maar wel op de avonturen en het heerlijke geen-verplichtingen. Al weet ik nog wel van het reizen in Azie dat er vaak zoveel te doen is, dat je alsnog constant haastig onderweg bent naar een en ander.
Hier in NL gaat alles zn gangetje. Veel werken, veel studeren. Kom net terug van tentamen waar ik dit keer wel een lekker cijfer voor had (met heel wat gokken, heerlijk is dat altijd haha)
Ja en verder natuurlijk leuke dingen doen met elkaar. We misten jullie wel maandag hoor op de verjaardag van Kirs. Ze had ongeloofelijk veel lekker hapjes gemaakt, en hoewel ze maar 'een paar mensen' zou uitnodigen stond het bomvol. Maar wel heel gezellig dus. Lief dat je nog even gebeld had Nicole!
Ja en dit weekend natuurlijk naar Marco Borsato. (Yeahh she's not afraid to say it!) Lach maar, maar ik durf te wedden dat jullie na een maand of 4 ook wel weer zin krijgen in wat Nederlands gebral :P
Ok dit begint een monoloog te worden.
Kijk uit naar jullie volgende verhaal!
Liefs Anika

marja roest

Zo te horen vermaken jullie je prima. Zorg er alleen wel voor dat jullie niet smelten. Als ik dat zo hoor, wat een hitte. En wij hier zomers maar klagen. He nog veel plezier en ik lees met plezier jullie verslag.
Groetjes Marja

Teun en JOke

Het ziet er weer erg mooi uit, leuke foto"s, voor ons grappig om nu voor de tweede keer een reis door Australie te volgen.
Jullie hebben in ieder geval betere temperaturen als hier.
Geniet er van.

P.S. juliie bed slaapt erg lekker.