tom-en-nicole.reismee.nl

Starting countdown, again!

Lieve lezertjes,

We hebben, tegen de planning in, Australie al 12 dagen geleden verlaten en zitten momenteel in Bangkok. In eerste instantie zouden we pas 21 februari naar Bangkok gaan waar we dan de 25ste weer weg zouden gaan. Maar na Phillip Island zaten we een beetje in een impasse (ja dat soort woorden gebruiken wij): het is jullie vast niet ontgaan dat er verschrikkelijke bosbranden zijn in Australie tussen Melbourne en Sydney. Om nieuwe dingen te zien zouden we dus verder naar het westen moeten gaan, want ja, de rest staat dus in de hens. Maar dat zou ook weer betekenen dat we daarna weer in no-time terug moesten boeken naar Sydney. Dus toen dachten we, wat nu als we in plaats van 3 dagen twee weken naar Thailand gaan. Een beetje vakantie hebben we immers wel verdiend! Dus een telefoontje later hadden we probleemloos en voor gratish onze ticket vervroegd. Zaak was nu dat we naar Sydney gingen en de auto zouden verkopen. Maarja, het was zulk mooi weer dat we telkens liever naar het strand gingen dan met die auto gaan lopen venten. Met als gevolg dat we de avond voordat we weg gingen nog steeds de hele zooi in ons bezit hadden. Maar toen zag Nicole iemand op de camping naar onze advertentie kijken en zag haar kans schoon! Met mooie praatjes heeft hij al onze kampeerspullen afgezien van de tent en slaapspullen gekocht (terwijl ie alleen maar een hoofdlampje wilde hebben mhuahaha). De tent hadden we aan een stel domme Chinesen verkocht en de auto zouden we de volgende dag naar de schroot brengen. De druk om hem goed te verkopen was er allang al vanaf aangezien wij hem ook voor een leuk prijsje hadden gekocht en er helemaal niks in geinvesteerd hadden. Maar de dronken campingburen wilden onze auto wel hebben, maar hadden geen geld. Letterlijk nog geen 20 dollar. Dus toen dachten wij, we nemen de gok en geven de autosleutels aan een NL stel hier op de camping zodat zij de auto aan ze verkopen als ze geld hebben m,et als risico dat we helemaal niks hebben. Maarja de sloop leverde ook niet veel op dus het voelde als een avondje casino. Maar toen hoorde onze andere campingbuddy van deze deal en hij zei ' Ik geef je nu cash als je de GPS erbij doet, en dan breng ik je ook nog naar het vliegveld' Nouja, dat hoefde hij natuurlijk geen twee keer te zeggen, dus geheel in Tom&Nicole style hebben we de auto exact 2,5 uur voor we naar het vliegveld moesten verkocht. Wij zeggen altijd maar zo, met minimale inspanning het maximale resultaat!

Aangekomen in Bangkok hebben we ons allebei een strak maatpak aan laten meten en zijn een paar dagen later naar Koh Taop gegaan met de trein en boot. Hier hebben we een heerlijk weekje lekker gerelaxt, zes mooie duiken gemaakt en natuurlijk heerlijk gegeten. Ik zou er graag meer over vertellen, maar we hebben gewoon niks gedaan

Laughing

Vanmorgen zijn we weer aangekomen in Bangkok waar we nog twee nachtjes zijn. Dus we gaan nog lekker wat kwaliteitsprullaria aanschaffen tot we 20 kilo rommel hebben. We hebben namelijk geen enkel souvenir gekocht in Australie (sorry luitjes) maar ze hebben daar gewoon infantiele troep: Koala pennen, kangoeroe magneten en boemerangs met authentieke aboriginal art waar in kleine lettertjes Made in China op staat. Dus we gaan zo zakken vullen in Bangkok!

We willen iedereen heel erg bedanken voor de reacties op onze verhalen, foto's en de e-mailtjes die we de laatste vijf maanden hebben mogen ontvangen. Maar in het bijzonder onze fans van het eerste uur Gerard en Tiny die om onmogelijke tijden reacties achter laten

Cool

Tot over drie dagen! Ben je al op de laatste dag van de scheurkalender mammie?

X

Tom en Nicole

GERARD EN TINY

Tom en Nicole wat jammer voor alle 2 dat het bijna
het einde is van julli vakansie is, maar wel genoten,en wij ook we zullen het missen de verhalen en de mooie fotos en ook de geweldige natuur,
we hebben veel plezier gehad van jullie reis .
Hgr uit wormer

Ernst en claudia + kids

We hebben erg genoten van de verhalen en fotos, het spijt ons dat we nog niet gereageerd hebben .
Hopen dat julie nog een paar dagen lekker kunnen luieren een paar dagen rust hebben julie natuurlijk wel verdiend .

Groeten Ernst en Claudia +kids

Luz

Hoe RBV'erig van jullie, maximale uit minimale halen, daar moest ik wel om lachen (ja, beetje stom om dat erbij te zetten, maar ja, je kan t niet horen he).

Succes met de souvenirs en genietse nog even!
Kus

Wendy

Hee Lieverds!!

Nog effies en jullie zijn er bijna weer!
Heb al jullie verhalen met plezier gelezen.

Zodra jullie weer in Nederland zijn spreken we effies af!

Liefs Wen,

Ps: heb nog een leuk nieuwtje voor jullie.

Kirsten

Jeee zijn jullie er zo weer! Ik kan het bijna niet geloven. Zijn we weer helemaal compleet :) en kunnen we weer van jouw heerlijke kookkunsten genieten!!!
Tot snel xxx

Moeder Margo

Dag lieve kindertjes,
Het is bijna over met de vakantie pret!! Wij hebben jullie gemist. Tot WoensdagXXXX

annemiek

lieve tom en nicole!

ik heb wel geen berichtjes achter gelate de afgelope maanden(ben daar nooit zo goed in :S maar ik heb jullie verhalen elke keer met veel plezier geleze!! ik wou jullie ook heel graag persoonlijk welkom toe roepen op schiphol maar helaas kan ik echt niet komen omdat ik naar me stage moet!!
hoop jullie van de week te zien! en dan alle verhalen natuurlijk in het echt te horen

xxx annemiek

Elske

Bijna weer thuis!(...en het werd tijd!) Ben blij dat we pas in mei naar CP gaan, want denk maar niet dat ik nu in het zwembad naast je was gaan lopen, miss Brown.
Ik zeg...tot zondag!
liefs

Mammie Ellen

Hoi Kanjers

Goed gedaan met de verkoop van de auto had niet anders verwacht. En ja de scheur kalender heeft het eindpunt inzicht Ook wij zijn begonnen aan een Countdown. Zie jullie woensdag we hebben een hoop in te halen.

Dikke knuffel Mama

20:00 uur staat de koffie klaar

Sascha

Hey,
Het zit er nu wel echt bijna op zeg..
Alweer de laatste foto's.

Nu ik de foto's zie weet ik trouwens helemaal zeker dat we op koh tao in dezelfde huisje hebben gezeten...

Maar, tot woensdag!!

kusjezus

Edith en Cor

NT going home!

Aan alle leuke tijden komt een eind maar dit half jaar is wel erg snel voorbij gevlogen.
Wel genoten van jullie topverhalen en prachtige foto's!
Zo hebben wij ook een beetje mogen meegenieten van jullie mooie reizen ;)

Geniet nog van de laatste momenten voordat het échte leven weer hier in ons aller samen kikkerlandje gaat beginnen!

Hopenlijk tot snel!!

Liefs Dikke kus en greetz Cor, Edith en de Kids!

marja roest/jan almer

Jammer he dat dit avontuur ten einde is. Heb genoten van jullie reisverhalen en van de foto's. Wens jullie een goede thuis reis en tot ziens.

Groetjes

As

Jippie ze zijn weer bijna terug! En wat is die tijd weer omgevlogen.. jullie hebben echt zulke gave dingen gedaan en zoveel mooie foto's gemaakt.. en dan zijn de foto's op de site nog maar een minimale selectie! Hé je kan die 20 kilo echt wel aanvullen tot 23 kilo troep hoor ;) x

Dennis en Mariel

Hee daar!!! Inmiddels weer thuis.. hoe bevalt het? Al heimwee? Op dit moment zijn wij ook druk bezig met ons ticket naar huis boeken. Nadat we onze auto in Sydney hebben verkocht hebben we met iemand anders zijn auto nog de Great Ocean Road gedaan en nu zitten we in Melbourne. 10 mrt vliegen we naar Bangkok en dan na twee weken via Kuala Lumpur weer naar huis!!! Bizar!

Onze gezamelijke dronken campingburen hebben er trouwens nog een avond een mooi zooitje van gemaakt. En dit keer hebben echt al hun spullen zwemles gekregen en ze zijn van de camping afgeschopt.. Vragen ons af waar ze nu slapen!?

Liefs

Mariel

Hee daar!!!

Wij zijn inmiddels ook drie dagen thuis... en dat voelt al bijna als drie maanden!! Heel bizar allemaal, en toch wel een beetje suf. Hoe gaat het met het solliciteren? Ik ben net achter de computer gekropen om ermee te beginnen.. maar heb nog niet zo'n zin!!

Wat is jullie e-mail/hyves, kan ik daar eens een berichtje achter laten!

Liefs

Mariel

ohja.. wel handig dan:
bmarielle84@hotmail.com/ bmarielle84.hyves.nl

tari

Heeeeeey, hoop dat jullie dit berichtje nog lezen!
Lange tijd niks meer van me laten horen!!!
Hoe bevalt het om weer in Nederland te zijn?

nog ff lekker thailand eraan geplakt zie ik, doen jullie goed!!

wij hebben erg van tasmanie genoten!!! heerlijk eiland, hadden gelukkig goed weer! (behalve snachts vroor het zowat :-O )

Over 2 weekjes gaan we lekker naar Nieuw Zeeland woehoeeeee skien snowboarden en vooral lekker chillen voordat we ook aan onze vervelende terug reis en vooral nare thailand gaaan voor 1 month Woehoeeeee kan niet wachten:P

(maar dan naar huis, wordt al bang bij het idee:P

Leuk verhaal trouwens over jullie auto, wat een mazzel toch weer he:)

Nu alweer hard aan het werk? nieuwe baantjes gevonden enzo?
en alweer een nieuwe reis aan het plannen;)

xxxxxxxies tari