tom-en-nicole.reismee.nl

Tasmania explorers

De laatste maand van onze vakantie is alweer aangebroken, maar we houden onszelf nog steeds goed bezig! nadat we weer een aantal dagen rond Sydney hebben rond gehangen zijn we snel richting Melbourne gegaan. Onderweg nog op een paar hele mooie plekjes aan het strand gestopt. Eenmaal in Melbourne aangekomen hebben we een camping in een nabijgelegen dorp gezocht waar we een vliegticket naar Tasmanie hebben geboekt. Eerst wilden we met de boot gaan zodat we ook onze auto mee konden nemen maar dat was meer dan 2x zo duur als het vliegtuig, bovendien is het zo'n 11 uur varen terwijl het nog geen uurtje vliegen is. De keuze was dus snel gemaakt, helemaal omdat we iemand op Tasmanie kennen die vorig jaar bij ons in de safari groep zat toen we naar Kenia gingen. Met andere woorden, we hadden geen vervoer en onderdak nodig :D

Rond het middaguur kwamen we aan in Hobart, de hoofdstad van Tasmanie waar we werden opgewacht door Guy, onze gids voor de week. Eenmaal aangekomen bij hem thuis stond ons een aangename verassing te wachten, hij heeft een onwijs groot huis dus we hadden een royale slaapkamer en een eigen badkamer!! yeey! Snel onze tassen uitgepakt, en terwijl we nog even stonden te praten zwommen er een stuk of 5 dolfijnen voor zijn huis langs, een goed begin dus! Hij stelde voor om te gaan waterskien, dat hoefde hij Tom natuurlijk niet twee keer te vertellen! Dus binnen een uur na aankomst zaten we al in een bootje op het water te skien :D Guy liet zelf ook even zien hoe het moest, erg leuk als je bedenkt dat hij al 62 is haha. Toen we terug bij zijn huis waren ontmoetten we zijn vrouw Kaye.

's Avonds hebben we een globale planning voor de week opgezet. De volgende morgen vertrokken we vroeg naar Swansea waar ze een huisje hebben waar de overgrootouders van Kaye nog hebben gewoond. Ze zeiden dat we ons er niet te veel van voor moesten stellen want er is in als die jaren weinig aan gedaan. Ze hadden niets te veel gezegt, maar dat maakte het natuurlijk superleuk! Met een oude schouw, kookstel, schilderijen, oud behang was het echt alsof we terug in de tijd stapten! We zouden die dag eigenlijk een bushwalk gaan doen, maar er stak een enorme storm op waardoor alle wandelroutes ivm brandgevaar werden gesloten. Toen viel ook nog eens op heel Tasmanie het stroom uit voor een uur of 4 dus dat was heel apart. De volgende morgen gingen we vroeg de bewuste bushwalk doen, en hij was het wachten waard. Na een mooie wandeling werden we beloond met een prachtig uitzicht over Wineglass bay. 's Middags gingen we weer terug naar huis.

De dag erna vertrokken we naar Eaglehawk Neck waar we een boottocht gingen doen. In een klein bootje gingen we dicht langs de kust die daar alleen bestaat uit metershoge kliffen met kleine inhammetjes. En bij tasman Island zat een enorme zeeleeuwen kolonie. Nu hebben we in Nieuw Zeeland al eens eerder deze mooie beesten gezien, maar niet in zulke enorme aantallen. En hier zwommen ze ook om de boot heen wat een superleuk gezicht was.

Na de tocht gingen we nog een stuk wandelen langs dezelfde klif om het nu vanuit een ander perspectief te zien. Hier werden we nog de pas afgsneden door een slang.

Zondag hebben we weer een wandeling gemaakt, we hebben Mount Wellington beklommen, dat was ook een erg mooie wandeling maar wel een bikkeltocht aangezien je op veel stukken niet echt van een pad kon spreken. Het was meer klimmen over grote rotsen dan wandelen. Maar ook hier werden we beloond met een prachtig uitzicht. Het was wel grappig dat Guy deze wandeling zelf ook nog nooit had gedaan, terwijl hij de berg vanuit zijn achtertuin kan zien!

Maandag was het Australia day. Wij hadden heir eigenlijk vrij hoge verwachtingen van, een beetje zoals koninginnedag. Dus wij vol goede moed naar het centrum van Hobart, nou, geen bal te beleven. Uiteindelijk zijn we maar naar een museum geweest. Dat was ook wel interessant aangezien Tasmanie natuurlijk door een Nederlander is ontdekt en er dus overal dingen zijn die aan Nederland herinneren. Op Australia day werd zelfs naast de Australische vlag ook de Nederlandse vlag gehezen!

Dinsdag was een beetje een luierdag aangezien Guy nog het een en ander moest afronden. Maar hij had nog wat oude Donald Duckjes uit de jaren '50 dus jullie begrijpen dat Nicole wel even zoet was. 's Middags stond er weer wat waterskien op het programma. En nu ging Nicole ook een poging wagen, en het was een drama. Ik vind het heel erg moeilijk om toe te geven dat er een sport is waar ik gewoon helemaal niks van kan, maar dit is er toch eentje van :S Tom daarentegen ging weer als de brandweer. En na een paar pogingen lukte het hem zelfs om te monoskien. GRRR!

Woensdag gingen we alweer terug naar Melbourne. Momenteel is hier een hittegolf aan de gang. Woensdag was het de heetste dag in 70 jaar, 44.3 graden! Donderdag waren het al de twee heetste opeenvolgende dagen in 130 jaar! Niet echt lekker warm meer, dus we hebben voornamelijk wat in zee gedobberd. Maarrrr, de motorrijders onder ons weten natuurlijk dat vlakbij Melbourne Phillip Island is, een van de GP circuits waar wij natuurlijk even langs moesten. We hebben een rondleiding gehad, en hebben zelfs op het officiele podium gestaan gnagna. Wij kunnen dus zonder schroom claimen dat Stoner en Rossi, wellicht Pedrosa,aankomende zomer in onze voetsporen zullen treden! 's Avonds was de penguin parade, zoals de naam al weggeeft een enorme poppenkast. Maar aangezien er niet echt een andere mogelijkheid was om de penguins te zien zijn we maar gegaan. 's Avonds koemn de penguins namelijk na het vissen weer het land op. En om dit te zien hebben ze een enorme tribune gemaakt ... Maar het was op zich natuurlijk hartstikke leuk om ze te zien!

We zitten nu in Lakes Entrance en hebben niet echt een planning voor wat we gaan doen. Maar dat hebben we eigenlijk nooit gehad, dus dat loopt vast wel los!

GERARD EN TINY

Hallo Nicole en Tom
jullie genieten in australie,
wij van jullie verhalen als jullie terug zijn,
dan moet tom zn kunsten van water skieen,
op het zwet vertonen,
achter de boot van je vader hahaha,
Hgr gerard en tiny wormer xxxxx

Luz Angela

Jullie hebben jezelf zeker bezig gehouden! Heel tof al die wandelingen, uitzichten en dieren. En een maand is nog best lang hoor Nietje, ik was minder dan dat in Colombia, maar het voelde een eeuwigheid met al die indrukken!
Bovendien wacht er weer een watertripje in eigen land op je met ons. We zullen t waterskien overslaan ;P Maar hou je vast aan t idee van Luz op schaatsen, dat is pas een echte schande! Zo'n echte Nederlander blijk ik dan ook weer niet te zijn.

Knuffel

Moeder Margo

Alweer wat prachtige evaringen opgedaan en veel gezien, de belevenis centrum in jullie hersenen zitten nu in de gevaren zone.......overload!!??
Blij om te horen dat jullie het nog naar je zin hebben, nog 21 dagen in Australia, geniet ervan!
MamXX

teun en joke

Het blijft toch geweldig al die verhalen., geniet er nog maar goed van voor dat je weer in ons koude kikkerlandje terug komt en bikkelen begint.

teun en joke

As

Jemig wat zal dat wennen worden als jullie weer terug zijn in NL.. want al die mooie wandelingen in de natuur kunnen hier bijna alleen maar vlak plaatsvinden! :) Enjoy!

Kirsten

Hee jullie twee! Nou, wat een verhalen weer! Volgens mij zijn jullie 10 kilo afgevallen door al dat wandelen daar zeg! Ik heb dit weekend een dagje op de normale ski's (die op sneeuw) gestaan, was toch ook wel weer heel leuk! Nou, genietze!!!!!
Liefs en tot gauw!

Anika

Hi guys! Nou ik sluit me helemaal bij Kirsten aan, god jullie komen helemaal afgetraind terug joh! Jammer dat er hier weinig bergen zijn om jullie conditie op peil te houden. Dan maar weer kanoën hè. Leuk al die foto's die jullie er steeds opzetten. Marlette zet er steeds maar 10 op (ze is te beroerd om meer fotoruimte te fixen) dus van haar heb ik maar een hele kleine impressie. Als het goed is komt zij vandaag aan in Australie. Gek idee dat jullie daar nu allemaal zitten!
Ben benieuwd wat jullie de laatste 2(?) weekjes in Australie gaan doen. Goeie keus om de laatse twee weken in Thailand door te brengen! Gaan jullie alleen maar aan het strand liggen of daar ook een beetje sight-seeing doen? Zuid of Noord? Jullie kunnen natuurlijk altijd ff gaan buurten bij de vrijwilligersplek waar Elske en ik zaten :)
Nou jongens, de plicht roept. Studieload is weer gigantisch hier, maar tot gauw alweer!! :)
Dikke knuffel, Aniek

Paul & Yvonne lekkerhelder

Beste Tom en Nicole.
Wij hebben gehoord van Arnold dat jullie een camper te koop hebben staan in Australië. Wij gaan over een week voor een jaar naar Australië toe. Zouden wij misschien iets kunnen zien van jullie camper?
En het misschien overkopen?

Met vriendelijke groeten,

Paul & Yvonne

( info@lekkerhelder.net )

tari en frank

Heeeey even snel berichtje van ons!!!
Leuk om het allemaal te lezen, wij hebben ook mooie tocht gedaan tussen syd. and melb. Prachtig en inderdaad die penquin parade wat een grap he, maar wel schattig, vanavond gaan wij met de boot, want ja wij hebben geen kennissen daar;) dus moeten de auto meenemen!!!
Maar geen probleem op zo'n cruise schip!!
Hopen dat het leuk is in tassie !!
Jullie nog heeeeeeeeeel veel plzier aan het einde van jullie reis!!!
En veilig weer in het vertrouwde zaanstad mogen komen!!Ben voorlopig nog ff niet jaloers goed;)
dikke knuffel ons!!!