tom-en-nicole.reismee.nl

Nieuw Zeeland in vogelvlucht

Het is alweer een possje geleden dat we de laatste update hebben gepost dus het wordt weer hoog tijd! Maarja, zoals we het vorige verhaal al afsloten hebben we het grootste deel van onze tijd doorgebracht bij familie. En Nicole heeft nu eenmaal niet zo'n coole cyber-oma als Tom die gewoon een computertje in de woonkamer heeft staan, en haar tante woont zo ver van de bewoonde wereld dat ze alleen maar over een inbelverbinding kan beschikken die zo traag is dat we niet eens op onze site kunnen komen...

We zijn gisteren door vader en moeder Rem afgedropt op Auckland Airport om weer terug te vliegen naar Australie, waar we nu dan ook zitten. Dus onze Nieuw Zeeland periode zit er alweer op!

We begonnen kerstavond bij de schoonfamilie van mijn tante waar we met 32 man van een traditioneel Kroatisch kerstdiner mochten genieten. We werden ook nog gestrikt voor het toneelstukje alwaar Nicole de glansrol van nieuwslezeres vervulde en Tom de belangrijke taak had van het vasthouden van de tv in het stuk The Grinch. De volgende morgen vertrokken we naar het noorden richting Dargaville waar opa en oma en Uncle Jimmy en Auntie Maria wonen. De kerstdagen hebben we daar doorgebracht met alledaags vermaak zoals torpedo vissen (en 's avonds de vangst opeten) en quad rijden. Je kent het wel, van die typische kerstbezigheden. We hebben ons ook gespecialiseerd in Frisbee Golf dus we zijn helemaal in vorm voor een potje frugby tijdens het ZP trainingskamp maart a.s.!

Ons nieuwe jaar begon uiteraard 12 uur eerder dan dat van jullie. We hebben lekker gegeten en 's avonds hebben we rond een groot kampvuur lekker wat drankjes genuttigd. Daarna vertrokken wij samen voor een paar dagen naar de Bay of Islands waar we een nieuwjaarsduik gemaakt hebben.Met een klein rubberbootje gingen we de zee op om een mooie duik naar het oude Greenpeace schip 'Rainbow Warrior' te maken die in het vruchtbare jaar 1985 tot zinken is gebracht in de haven van Auckland door the bloody Frenchmen. Vervolgens hebben we nog een rifduik gemaakt waar wij een GIGANTISCHE longtail stingray zagen. En gigantich staat in deze context voor zo'n 3m lang en 2m breed. Ook hebben we nog een boottochtje gemaakt naar Roberton Island waar we een beetje hebben gesnorkeld en geluierd en van het prachtige uitzicht hebben genoten.

Daarna weer terug naar opa en oma waarna we nog twee keer naar het strand zijn geweest om te torpedo vissen en quad rijden. Na nog een paar dagen met opa en oma kwam dan toch het afscheid aangezien wij met paps en mams naar Pukehina zouden gaan. Hier hebben een andere tante en oom een vakantiehuisje aan zee, waar wij de laatste 5 dagen zouden doorbrengen. Dus de laatste vijf dagen hebben wij lekker kinderspelletjes gespeeld met de neefjes Isaac en Sam, een beetje gekanood, bodyboard, cricket gespeeld (ja dat suffe spel wat 5 dagen kan duren en waar niemand de regels van kent), het lama-moordspel gespeeld, gevist en meer van dit soort dingetjes.

Wij zijn samen ook nog een dagje naar Waitomo geweest, dit plaatsje staat bekend om zijn grottenstelsel waar gloeiwormen inzitten. Toen wij in '03/'04 in Nieuw Zeeland zijn geweest zijn we hier ook al geweest maar het was zo leuk dat we het wel voor herhaling vatbaar vonden. Er is namelijk een tripje waar je in een wetsuit wordt gehezen en een mijnwerkerslamp op je kop krijgt en een grote binnenband onder je kont en zo ga je de grotten in. Soms is er maar 50 cm ruimte en soms is het tientallen meters hoog. Soms moet je van een watervalletje afspringen en af en toe moet je met de hele groep in een lange sliert achter elkaar het stromende water afgaan. Kortom, uber cool.

We zijn nu dus weer in Australie en gaan langzaamaan richting Melbourne waar we de boot naar Tasmanie willen nemen. Vorig jaar tijdens onze vakantie naar Kenia hebben we namelijk iemand ontmoet die ons nu heeft uitgenodigd om langs te komen. Hij heeft ook een strandhuisje waar we gebruik van mogen maken, dus dat is helemaal mooi! Bovendien schijnt Tasmanie heel anders te zijn als het vaste land, iets minder warm (het is vandaag 28 graden) en groener, met kilometers aan mooie bushwalks. Dus daar hebben we al zin in!

De camera hebben we even niet mee, maar de foto's volgen snel.

Groetjes!!

Kirsten

Hee! Wat een leuk stukje en inderdaad, wat een typische kerstbezigheden ;-) Wij besloten hier deze kerst het torpedovissen, quadrijden en grotbezoeken even over te slaan om gewoon bij de kerstboom te gaan zitten. Veel plezier op Tasmanië!!!! xxx

GERARD EN TINY

Hallo Nicole en Tom
wij wensen julli een gezond 2009,
ook de familie.
en geniet nog veel van de vakantie in australie,
het gaat sneller dan je denkt,
hier in wormer is alles oke
er word veel geschaatst met prachtig weer.
Hgr uit wormer.

Elske

Jeeeetje jongens, wat een super geweldig mooie prachtfoto's hebben jullie zeg! Vooral die laatste...MOOI!!!
Blij dat het zo leuk was met de fam. Nu nog een maandje genieten van het doen waar je zin in hebt. Have fun!!!
kus

Anika

Grrrr ik had net een heel verhaal getypt, en toen per ongeluk gedelete!
Ok, hier dan de kortere versie.
Foto's zijn top, je bent echt jaloersmakend bruin meis.
Over Sint Maarten: ik dacht dat je dat al wist! Ja Karel's ouders trakteren ons twee weekjes op zon, zee en strand. Karel's broer zit daar, dus we gaan m opzoeken halverwege maart. Je hoort mij niet klagen ;)
Marlet is nu in China, maar over een maand zit ze ook in Australie, dus jullie komen elkaar misschien nog net even tegen. Ik had haar al gevraagd over de auto, maar dat wist ze nog niet zeker. Denk je dat ze die weer makkelijk zou kunnen verkopen? Ik weet ook niet precies of ze op Melbourne of Sydney aankomt, dus of jullie mekaar kunnen treffen ergens. Maar mail dr ff anders: miss_marlette@hotmail.com.
Je hebt wel een fijn wagentje natuurlijk, en volgens mij is met eigen vervoer reizen wel het meest relaxed toch?
Anyway, heel veel plezier nog die laatste maand! Maar ben stiekem ook wel weer blij dat je dan weer terugkomt hoor :)
liefs Aniek

As

Nou tis te zien dat jullie genoeg genieten van het buitenleven, jemig wat een bruine koppen. Vooral zo lekker naast je moeder bij het kerstdiner, je steekt verschrikkelijk af! Enjoy! x

Frank en Tari

Heeey Dude and dudette (vond het wel leuk klinken)
Hoe is het daar, leuk jullie reisverhalen weer even te lezen!! Gaat allemaal prima zo te zien!
Ook nog gelukkig nieuwjaar btw he;)
Ja wij hebben het hier super getroffen... gezellig hostel en veel activiteiten gratis!!
Bijv. Raften horseriding, kanoen blablabla...
Frank deed dus vanmorgen omdat we meer dan 10 hadden verkocht een gratis SKYDIVE!!! waaaa en ik beneden daar op hem wacthen zo cool, hij levend op de grond gekomen gelukkig en zou het zo nog een keer doen (ik moet er niet aan denken!!)
Heeeeel veel plezier in Tasmanie... Zou je ons een mailtje willen sturen met de hoogte punten, want wij gaan daar binnenkort ook heen, wij zijn daar eind februari denk ik..
En je vertelde dat jullie met de boot overgaan, welk bedrag zijn jullie kwijt in totaal? welke boot?
gaan jullie ook duiken daar?
Ga lekker genieten in het koude tassie;) en we spreken snel weer ha! xxxxiessss Frank en Tari