tom-en-nicole.reismee.nl

Bye bye Australia, hello New Zealand!

Om te beginnen willen wij jullie allemaal hele fijne feestdagen wensen! We zullen aan jullie denken als we gaan BBQ-en

Laughing

Zoals jullie vast al hadden begrepen zijn we momenteel in Nieuw Zeeland. Vorige week zondag zijn we aangekomen nadat we een week in de Blue Mountains hebben doorgebracht, De eerste paar dagen hebben we daar erg mooi weer gehad, en heel wat mooie bushwalks gedaan. Hier en daar nog een slang gespot, waaronder de red belly black snake. Zoals de weinig originele naam al zegt is het een gitzwarte slang met een rode buik, erg mooi beest. Maar hij was te snel voor de camera...

We zijn ook nog naar Jenolan caves geweest, naar eigen zeggen het grootste grottenstelsel ter wereld. We weten niet hoe serieus we deze waarheidsclaim moeten nemen maar dat maakte de grotten niet minder mooi. Doordat ze in de grotten overal verlichting op de meest onmogelijke plekken hadden opgehangen welke ook afzonderlijk aan- en uitgezet konden worden was het erg bijzonder.

De laatste drie dagen waren helaas weer bedroevend slecht. Maar dat weerhield ons er niet van om te gaan canyoningen. 's Ochtends kregen we abseil les. eerst op een helling van 5 meter, daarna een heling van 12 meter, nadat we dit aardig onder de knie hadden was het al middag en gingen we even relaxt zwemmen terwijl onze lunch gemaakt werd. Na een paar keer van een 10meter hoge klif te zijn gesprongen gingen we lunchen en met een goed gevulde maag gingen we de canyon in. We daalden de canyon in met een 40 meter hoge abseil.Het wasniet echt een omgeving waar je je camera mee naar toe neemt, heel jammer want het was ubermooi. Beneden in de canyon waar wij dus doorheen klauterden was het erg smal en het liep uit tot een meter of 4 breed. De canyon zelf was zo'n 10 a 15 meter diep, en de wanden waren helemaal begroeid met varens en mos. Aan het eind van de canyon moesten we er wel op een hele rare manier uit. Deze canyon was vroeger namelijk een shortcut naar een of andere mijn. Maarja, klim maar eens omhoog langs die wand. Dus die snuiters hebben lang voordat het begrip National Park werd geintroduceerd een paar dikke spijkers die gebruikt werden om de bielzen van een spoorlijn vast te nagelen in een boom geslagen als trappetje!?

Toen kwam onze trip naar Nieuw Zeeland wel erg dichtbij, en we hadden een ding nog niet geregeld: een plek om onze auto een maand lang veilig te stallen. (By the way Jeffrey, mooie waggie kopen? Altijd binnen gestaan :) Je weet ons te vinden!) Het parkeren op het vliegveld was bijna net zo duur als onze tickets dus dat was niet echt een optie. Na wat rond te hebben gebeld hebben we iets op een camping in de Blue Mountains kunnen regelen. Uiteraard ook tegen betaling, maar nu kunnen we er ten minste vanuit gaan dat we hem als we weer terug komen in dezelfde staat aantreffen. Dus we zijn vanuit de Blue Mountains met de trein naar Sydney gereden en nu zitten we dus in Auckland bij een tante van Nicole. Jan en Margo zijn twee dagen na ons aangekomen dus op Sascha na is de familie Rem compleet. Maar geen zorgen Sascha, we regelen een webcam verbinding tijdens ons kerstdiner en zetten de laptop op een stoel aan tafel zodat je er ook bij bent...

Afgelopen weekend zijn we naar Waiheke Island geweest waar Margo's schoolvriendinnetje woont met haar man. Ze wonen in een Eko-dorp, midden in een mooie vallei. Echt een prachtige locatie. Ze proberen zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn, dus iedereen heeft een groententuintje, er lopen wat koeien rond voor vlees en melk en her en der staan wat fruitbomen. Zaterdagavond hebben we dus Lucy de Koe gegeten, maar we hebben wel een kruisje voor haar geslagen en ze smaakte prima.

Vandaag zijn we naar het strand geweest en hebben we nog een bushwalk gedaan. Maar de komende dagen zullen wel in het teken van familie staan. Erg leuk natuurlijk, want hoe vaak zijn we nu helemaal bij opa en oma tijdens de feestdagen?!!

We'll keep you posted!

Groetjes!

NJ

Gezellige verhalen om te lezen en dito foto's.
Voor wat de executive aangaat - Jeff heeft al voldoende ervaring opgedaan met onze auto (voor de goede lezer behoeft dit geen uitleg....) Kennen ze Down Under ook zo iets als No Claim? ;-)

Anika

Heey guys, blij dat mijn digitale kerstkaart in de smaak viel :) Inclusief sterretjes he! Jaja... hoe gaan jullie eigenlijk oud & nieuw vieren? Is er in NZ ook groot vuurwerk of is dat wat bescheiden in het eko-dorp?
Have fun! x Niek

teun en joke

Hoi allemaal,
Wij willen jullie even een te gek kerstfeest wensen, als ik jullie verhalen lees gaat dat zeker wel lukken. Jan en Margo geniet van jullie famillie en een geweldig 2009. groetjes en knuffels van Teun en Joke.

Gerard en Tiny

Hallo samen,
Wij wensen jullie fijne feestdagen en heelveel gezondhied in 2009. Nicole en Tom geweldig verhaal en schitterende foto,s. Hgr Gerard en Tiny.xxxxx

Jedidja

Hey Nicole en Tom,

Jullie ook een mooit kerst en een goed 2009... Maak er wat moois van.

Jedid

Kirsten

En ook ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en een heel mooi 2009! Geniet ervan samen met je familie, Nicole!
Liefs

Carla Monen

Wat een leuke verhalen en mooie foto's. Nog veel plezeir in Nieuw Zeeland en hele fijne feestdagen aldaar. Groetjes ook aan je vader en moeder.

As

Hoi hoi!!! Erg lief het kaartje met een koala erop, superleuk om te krijgen! Jullie genieten iig ten top en zo leuk om nu bij de familie te zijn met kerst, want dat hoort eigenlijk wel een beetje he! Ik heb mijn gourmetavond er ook weer op zitten, dus nu op naar de goede voornemens ;) x

joke

hallo tom en nicole,