tom-en-nicole.reismee.nl

Na regen...komt nog meer regen :S Maar gelukkig ook nog wat zonneschijn achter de wolken!

De laatste tijd regent het hier toch wel verdacht vaak in Australie. Gelukkig niet zo erg hier in New South Wales als in Queensland want we zien op het nieuws dat daar hele overstromingen zijn... maar ja, als het regent ben je toch wel een beetje aan de tent gebonden. En we hebben het niet over een miezerbuitje, maar over echte stortregen :S En toen we 17 november alweer regen hadden hebben we in een opwelling een DVD speler gekocht. Tot nu toe een prima besluit, het is hartstikke knus in Pathe Verveen, geen last van popcorn gooiende mensen enzo!

Maar 20 november brak er eindelijk een beetje zon door. Die dag zijn we naar Nymboida gereden, een national park ergens in het binnenland. Hier zouden we gaan wildwaterkanoen, of ik moet zeggen, kajakken :D. Er stroomde een leuk riviertje met hier en daar wat grade 2 en 3 stukjes. Gelukkig hadden ze ook wat kleinere speelbootjes dus we hebben ons prima vermaakt.
De volgende dag zijn we naar Nambucca Heads gereden, de tweede zonnige dag op een rij! Yeey! Hier hebben we gewoon een beetje op het strand liggen niksen.
22 november zijn we naar Arakoon gereden waar we een oude gevangenis hebben bezocht. Best wel apart om daar zo rond te lopen terwijl je weet dat het vol met paardendieven en bankovervallers zat die hun naam op de muur hebben gekrast enzo. Want vergis je niet, als je een paard stal in 1920 ging je gewoon 1,5 jaar de bak in!
's Avonds draaide er nog een leuke film in Pathe Verveen. De film werd alleen ruw verstoord door een kangoeroe die over ons verlengsnoer struikelde en hem daardoor uit de stroompaal trok. Echt supergrote roe's, niet zo'n kleine opdonder van een walibi... Er was een mannetje waar we niet al te dicht bij in de buurt wilden komen... maar toen die rechtop ging staan was hij net zo groot als ons! De vrouwtjes waren zo'n 1.6m ofzo.
27 November zetten we onze reis voort richting Barrington Tops National Park. Hier wilden we ook gaan wildwater kanoen want we hadden de smaak wel te pakken. Maar toen hoorden we van die instructeur dat het alleen maar grade 1 was, of zoals Tom dit liefkozend noemt: kabbelend kontwater. Nou, daar komen wij ons bed tegenwoordig niet meer voor uit ;-) Bovendien was het ook nog eens 3x zo duur. En tegen onze planning in hebben we in een keer dat hele park doorgesjeest. Wat wel ubercool was, was dat we helemaal boven op de berg boven de wolken zaten, je zag alleen hier en daar een andere bergtop er bovenuit steken. Heeeeeel cool, maar helaas geen foto van kunnen maken...
28 November zijn we naar Newcastle geweest waar we niks anders dan regen hebben gehad. Niet dat het wel een leuke stad zou zijn geweest als het zonnetje zou schijnen. Want Elske, om het in Harry Potter termen uit te drukken: een echte dementor stad! De helft van de winkels stond leeg en het was omsingeld met fabrieken. 29 November klaarde het nog wel op 's avonds en toen zijn we even over de pier gelopen waar we weer superveel dolfijnen en pelikanen zagen. En hoe je het ook bekijkt, een dolfijn is altijd cool.
30 November zijn we ietsje naar het noorden gegaan, naar Port Stephens. Het zonnetje scheen weer voluit en we hebben daar drie heerlijke dagen gehad. De eerste dag hebben we in de duinen gelopen. Big deal denk je misschien, maar het is net alsof je door de Sahara loopt, alleen maar zand zover als je kunt kijken. En het beste stukje is, je kunt er zandboarden want het zijn huizenhoge duinen. Dus wij zijn geheel gratis (!!) gewapend met ons bodyboard de duinen in gegaan en hebben ons de hele middag vermaakt. De volgende dag hebben we gesnorkeld, erg veel te zien maar KOUD! dus vervolgens lekker gewandeld en wat op het strand gelegen.
De dag erna gingen we duiken. We waren een beetje sceptisch aangezien onze eerdere duiken een beetje een tegenvaller waren, en dat was op het beroemde great barrier. Hier was geeneens een koraalrif dus de verwachtingen waren laag. Maar het was echt geweldig. Zo veel gezien, en zo veel kleur! Wat heel apart was waren de naaktslakken, deze hadden echt knalkleuren. Paars met oranje stippen, wit met blauwe vlekken. Alles wat je in de Jaques Cousteau filmpjes ziet. Ook weer nieuwe haaisoorten gezien, veel murenes en roggen en een inktvis. We begonnen de dag met een bootduik. Wij waren de enige twee dus dat was wel prettig. En op weg naar de duikplek zwommen er ook weer allemaal dolfijnen met ons mee.
's Middags hebben we nog een duik vanaf de kant gemaakt waar we de dag ervoor ook hadden gesnorkeld. Terwijl we ons stonden om te kleden zwom er nog een pinguin voorbij, dus die konden we ook weer op ons gespot-lijstje zetten.
De laatste dagen zijn we weer richting Sydney gegaan, waar we gisteren hebben geslapen. Vandaag zijn we aangekomen in de Blue Mountain waar we vandaag al een onvergetelijke wandeling hebben gemaakt dus we zijn erg benieuwd wat het park verder nog te bieden heeft. En dan is het alweer bijna tijd om naar Auckland, Nieuw Zeeland te gaan!! Volgende week zondag is het alweer zover, de tijd vliegt!

Nou luitjes, we gaan nog een poging doen tot foto's plaatsen, want dat wilde net niet echt...
Het is vandaag overigens 5 december, en onze slippers waren leeg :S We lagen vast niet op de route... en nu ik erover nadenk, onze tent heeft ook helemaal geen schoorsteen.

Fijne Sinterklaas avond.
Groetjes, Tom en Nicole

Elske

Geef de hoop nog niet op lieverd, het is pas vanavond pakjes avond. Zet die arme man niet zo onder druk!
Super verhaal weer...Ohhh en dat duiken, jaloerrrrs!
Hopelijk breekt er nu een zonnig tijdperk aan!
Dan ga ik nu Sinterklaas ontvangen bij de kinders...
dikke kus!

joke vis

hoi zpers,
wat maken jullie een hoop mee zeg. mijn collega's genieten ook volop van jullie verhalen . de dochter van een collega is nu ook in aussie en mijn andere collega heeft vorig jaar ongeveer dezelfde route gereisd.
geniet maar, want voor je het weet is het voorbij.
groeten van Joke

Anika

Heey, wat jammer dat het bellen niet lukte gister! :( wel heel leuk dat je er meteen een verhaal op zet! We hadden bij Kirs ook je kaartje gezien. Had je dat zo uitgemikt?
Surprises gister was errug leuk. Volgend jaar moet je er weer bij zijn hoor! Elske had voor mij een strand gemaakt uit Thailand en mij op een scooter die je kon bewegen; de bosjes in. Net zoals mijn capriolen in Thailand. :)
Kirsten had Elske en die had een supermooi Elske magazine gemaakt, 'eindelijke een blad met inhoud', met allerlei pagina's over Elske's boeken, Elske's lievelingsthee, Elske's reizen, etc.
Luzan had Kirsten en had een heus bewegend televisiescherm gemaakt. Bovenin zat een draaiknop en als je daar aan draaide kwam Kirsten's leven voorbij schuiven. Allemaal met de hand getekend en gebaseerd op Kirs dr kindertoekomstdromen a.k.a. Kirsten de dierenarts :)
Ik had Luzan en ik had een typmachine gemaakt waarmee je ook logo's en handtekeningen kon drukken. Ideaal voor het drukken van diploma's (nu die scriptie nooit af lijkt te komen) of het maken van een geboorteakte (heeft Luzan nodig om haar Boliviaanse ouders te vinden). Ze vertrekt trouwens zondag al he! Het wordt steeds stiller met onze etentjes zo...

Bijna alweer naar New Zealand dus? Tijd vliegt hè, maar wel heel leuk om je familie weer te zien. Die zijn er met kerstmis toch? Vieren jullie ook oud en nieuw samen? Wij gaan het misschien vieren op een feest van Sebastiaan in de kalvertoren... als we de mannen meekrijgen tenminste, die vonden 55 eu (incl.drank) toch iets te duur en gebrek aan vrijheid blabla.

We keep you posted!
Veel plezier lieverd, en groetjes aan Tom. X Aniek

Anika

Boliviaanse ouders is natuurlijk Colombiaanse ouders... ik ben er weer lekker bij deze vroege morgen

Ellen

Heey
Geweldig om te lezen al die spannende en mooie dingen die jullie doen.Wij gaan dit weekend samen met Ron en Sandra naar Newcastle naar de kerstmarkt zal vast niet zo spectaculair zijn als wat jullie mee maken maar wel gezellig.
Voor straks goede reis naar Australie maak er wat moois van Dikke knuffel Pa en Ma

Wendy

He Tom en Nicole,

Leuk om weer een verhaal te lezen van jullie avonturen!!!

Heel veel plezier nog zo aan de andere kant van de wereld!

Liefs Wendy

Jedidja

Wat een verhaal. Jammer dat de sint niet even zijn reis kon veranderen...

Geniet ze :)

Gerard en Tiny

hallo nicolle en tom,
ff uit wormer een berichtje
wat een geweldig verhaal we genieten er enorm van,
het zal weer vreemd zijn als jullie in het kleine dorp terug zijn,nou geniet van de tijd dat jullie er zijn eneen fijne tijd met familie in nieuw zeeland.
Hgr gerard en tiny.xxx.

Kirsten

Haha, ik zie dat Aniek al helemaal uit de doeken heeft gedaan wie wat heeft gemaakt gisteravond. Maar zoals je al hoorde, t was weer een jolig geheel :) Wel echt een tegenvallen van Sinterklaas ja, zo'n ticket naar Australië kost tegenwoordig toch niets meer voor zo'n oude rijke stinkerd.
Geniet van jullie laatste dagen in Sydney en de Blue Mountains! Hopelijk nu alleen nog maar zon!
Liefs!

Ome Dick.

Hallo wereldriezigers,
We genieten erg van julie verhalen en foto's, maar hebben veel moeite met het feit dat Australië niet op de route van Sinterklaas ligt. Ik heb dus even contact met Hem opgenomen en Hij vroeg mij jullie ter compensatie een gedichtje op te sturen om zodoende toch de Sinterklaassfeer bij jullie op te roepen:

Tom en Nicole, wie kent die twee niet
Die vieren dit jaar geen Sinterklaas
Dat doet hen misschien wel veel verdriet
Want nu missen ze taai en speculaas
Maar avonturen beleven ze meer dan genoeg
Daar kunnen ze nog jaren op teren
Zo'n wereldreis is beter dan de kroeg
Want van andere culturen valt veel te leren
Ja, als ik als Sint voor de keuze zou staan
Tussen mijn eigen verjaardag en zo'n reis
Dan zou ik meteen mijn koffers pakken gaan
Ook al ben ik dan oud en grijs, maar ook wijs!
Dus treur nu maar niet, lieve kinderen
Zet volgend jaar maar gewoon weer je schoen
Want al moet ik door de crisis consuminderen
Ik zal er dan vast wel wat extra's in doen!

Een jaroerse Sinterklaas...

hey mate's

Het is weer een genot om het stukje te lezen wat jullie nu weer beleefd hebben daar in australie.
Veel plezier nog en geniet er met volle teugen van en oja al is het nog wat aan de vroege kant alvast hele fijne kerstdagen en een fantastisch nieuwjaar gewenst.

Garoetjes Andre en Irene

Luz

Lief Nietje,

In je mailbox vind je een bestand van Pietje
Om het Sinterklaasfeest met je vriendinnen te delen
De hulppieten moesten de taken verdelen
Dus van Potige Piet heb je al n beschrijving gehad
Zo kan je het tafereel zien, alsof je erbij zat

Knuffels van ons

marja roest

Een voordeel van geen Sinterklaas is, hij heeft je ook niet mee kunnen nemen in de zak. Maar dat zou in jullie geval waarschijnlijk toch niet gebeurd zijn. Wij vinden jullie verhalen heel leuk om te lezen en wensen jullie nog heel veel plezier.
Groetjes Marja en Jan

Cor, Edith, Noah & Damian

Hey Lieverds!!!

Bedankt voor jullie lieve kaartje!!!

WIJ WENSEN JULLIE NATUURLIJK OOK EEN GEWELDIG KERSTFEEST DAAR IN HET MOOIE NIEUW ZEELAND SAMEN MET JE FAMILIE!!!
(wat word het, bikini op het strand denk :p)

ALVAST EEN SUPER UITEINDE EN DAN ZIEN WE JULLIE VOLGEND JAAR WEER IN **2009**!!!

EEN JAAR OM NAAR UIT TE KIJKEN ;)

Liefs dikke kus en nog een super gave tijd!!
xxxxxxx van ons allemaal!