tom-en-nicole.reismee.nl

Kayakin' and Surfin' Kahuna's!

We hebben ons even onder de zon en van het witte strand vandaan kunnen weken om een nieuw stukske te schrijven, want we hebben de afgelopen 10 dagen zo veel gedaan! Tien minuten nadat we het laatste stukje hebben geschreven hebben we een zeekano gehuurd waarmee we de volgende dag op pad gingen. Er zijn twee natuurreservaten, de bekende Whitsundays en de iets minder bekende Molles National Park welke er hetzelfde uitziet maar dichter bij de kust ligt. Op zaterdag 25 oktober stonden wij vroeg met onze spullen die we de avond ervoor zorgvuldig hadden uitgekozen in de haven. Op een van de Molles eilanden gingen we die avond namelijk slapen. Je moet je voorstellen dat er op die eilanden helemaal niets is dus we moesten zelf onze tent, eten en dergelijke in ons kanootje meenemen. Na een paar uren varen kwamen aan op ' ons' eiland en hebben we ons kamp opgeslagen. Daarna nog even wat rond gevaren in de buurt en de bushwalk op het eiland gedaan. Toen we terug kwamen waren er alleen nog twee mensen wat wel een beetje jammer was :S

De volgende morgen vroeg de tent weer afgebroken en verder gevaren naar de naastgelegen eilanden. Wat dan weer supercool is, is dat er regelmatig zeeschildpadden opduiken vlak naast de kano om even lucht te happen! Op een gegeven moment zaten we midden op zee tussen twee eilanden in en zag Tom in de verte opeens wat uit het water steken. Dus wij goed blijven turen en jahoor, regelmatig kwam er zo'n 500 a 700 meter verderop een vin uit het water. En niet veel later een duidelijke * WHOOSH * en een spuit water de lucht in... We hebben nooit geweten wat het nu precies was, maar later hebben we dolfijnen op zo'n 150 meter met hun vin boven water zien zwemmen en dat was haast niet te zien omdat ze zo klein en grijs zijn, en dit ws op deze grote afstand duidelijk te zien... Dus wij zijn er van overtuigd dat het een walvis was...! Laat op de middag kwamen we weerterug op de camping, en 's avonds kreeg een Frans meisje daar de schrik van haar leven toen ze in het donker een plekje voor haar tent zocht. Er lag daar namelijk een Python van zo'n 2,5 meter die net een grote vleermuis te pakken had genomen en deze is de deathroll had. Ubercool natuurlijk, maar na deze tweede aanblik van een slang gaan wij zeker niet meer zonder zaklamp 's avonds weg, en die tent zit ook goed op slot!

Op de camping hadden we ook meteen een dagtrip voor de volgende dag geregeld. We waren toch wel heel erg benieuwd geworden naar de Whitsundays. Wij dachten, als Molles zo mooi was, hoe mooi zullen de Whitsundays dan wel niet zijn? Achteraf bleek dat het niet veel verschilde, maar we hebben die dag lekker gezeild op een catamaran. Na een paar uurtjes kwamen we aan in Blue Pearl Bay waar we een duik hebben gemaakt die vrij waardeloos was doordat het zicht vergelijkbaar was met het Twiske, de instructeur erop stond dat we met hem meegingen en vervolgens als een idioot dat rif doorzwom en we nog een beginner meehadden die als een jojo door het water ging. Maar daarna was er nog tijd om te snorkelen en dit was geweldig. Superveel vis die heel dichtbij kwam, en het hoogtepunt een grote zeelschildpad die een beetje de zeebodem aan het afgrazen was. Wij waren de enige die hem gezien hadden en hij had er totaal geen problemen mee dat we bij hem in de buurt kwamen. Af en toe kwam ie een meter naast ons boven om lucht te happen en ging vervolgens weer ongestoord zijn gangetje. We hebben zo'n 15 minuten met hem meegezwommen totdat ie weer het diepe water inging. Hier is maar een Finding Nemo quote toepasselijk: Totally awesome, dude!

Onze volgende stop was de Finch Hatton Gorge waar vogelbekdieren zouden zitten. Wij als animalspotters waren uiteraard vastbesloten deze te zien. Dus zodra de zon onder dreigde te gaan namen we onze positie bij het meer in. Ons geduld werd beloond want binnen een kwartier kwamen er twee tevoorschijn. Heel erg leuk om te zien.

Daarna twee suffe steden bezocht om aan te komen in Agnes Beach waar mooie kleine rollende golven zijn waar de surfNOOB perfect op kan leren surfen. Nadat we hadden gecheckt hoe en waar we dit konden doen hebben we lekker op het strand gezeten waar we in de branding tientallen dolfijnen zagen spelen. Ubercool natuurlijk.

De volgende morgen stonden wij paraat om te surfen. Na wat te hebben droog geoefend was het tijd om het water in te gaan. En om eerlijk te zijn ging het ons beide eigenlijk heel goed af. Bij de eerste poging konden we meteen al staan tot we weer op het strand waren aangespoeld! Niet alle pogingen waren uiteraard zo succesvol en we hebben heel wat zout water gehapt maar het was heel erg leuk en zijn zeker van plan om nog eens een board te huren. Wat ook heel grappig was, is dat we in Agnes op de camping mensen tegen kwamen uit de Zaanstreek. En niet zomaar uit de Zaanstreek, maar ze wonen nog geen 500 meter bij Tom vandaan en het meisje is zelf een aantal jaar lid geweest bij Jason, de kanovereniging uit Krommenie. It's a small world after all.....

We staan nu op het punt om Fraser Island te gaan verkennen. Maar aangezien dit eiland alleen te trotseren in met een 4WD moeten we ons bij een tour oid aansluiten.

Keep you posted!

Cheers mate :D

Andre

Ik lees het al jullie vermaken jullie prima daar downunder.
Jullie maken steeds weer een smeuig verhaal van wat jullie allemaal beleven of beleefd hebben zodat we hier in het nu koude kikkerlandje weer flink genieten van jullie verhaal.
Toppie en good luck mate's ;D

Tom en Nicole

wat een geweldig verhaal we zitten op het puntje
van de stoel,wij wensen jullie nog heelveel plezier,en kijken uit naar het volgende verslag.
Hgr uit wormer gerard en tiny

moeder Margo

hoi water ratten!
Alweer een geweldige verhaal van ' down under' . Blijf genieten en pas goed op elkaar.
Kusjes Mam en pap.

Fritsie

Hoi,
Volgens mij hebben jullie de Australische zus van het monster van loch ness gezien.
Ook de rest leest lekker weg, onwijs.
Veel plezier nog.
Groeten,
Frits

Elske

Heerlijk verhaal weer! Volgens mij echt het ultieme Robin Crusoe gevoel op zo'n onbewoond eilandje. Waar alleen nou al die uber'tjes vandaan komen...Luz heeft het toch niet voor elkaar gekregen om haar stopwoordjes zelfs over de oceaan door te geven?!
Had ik al gezegd dat ik snel zou mailen? :)
kus!

Kirsten

Kan niet anders dan me aansluiten bij al het bovenstaande: superleuk verhaal, echt heerlijk wat jullie allemaal doen! Ik wacht vol smart op foto's van het surfen (en dan vooral van het zoutwaterhappen), t vogelbekdier en de python! Ieh! Genietze!
Liefs x

Jedidja

Owh ik ben hier zwaar jaloers... Ik ben al aan het sparen. Nu JW nog mee krijgen. Veel plezier en blijf schrijven...

NJ

Weer een top verhaal. Blijf genieten!!!

Astrid

Ok, nu is het dus helemaal een eis geworden hier uit Wormer.. ipv een broodje bij kaskes or whatever, zou ik graag ook wat droogsurflessen willen! :) Wat gaaf jongens en dan al meteen kunnen staan... een staande ovatie and big R-E-S-P-E-C-T vanuit Wormer! x

Ronald en José

Hoi Nicole en Tom
Het is genieten aan de oostkust van Australië. Vergeet Byron Bay niet om te surfen! Is ook nog een leuk plaatsje. Goeie reis verder en wij genieten van jullie verhalen. Julllie artikel komt in de volgende Zp krant.

het meisje

hoe is het in noosa??!! niet meer gezien sinds jullie ons wegscholden !! dus stalken jullie wel op internet!!
maar nog veel plezier!
en misschien tot in brisbane ofzo:-)
groetjes tari en frank
tarienfrank.blogspot.com

Roel

Even een berichtje van de VU, al heb je dat waarschijnlijk al ver achter je gelaten. Ziet er erg leuk uit al die verhalen en ben ook best een beetje jaloers. Wie weet ga ik toch ook nog even weg als ik zo klaar ben.

Geniet ervan zolang het kan... En vooral dat surfen, aiii, ik ben zo jaloers!

Anika

Oooww ik ben echt vreeselijk jaloers!
Vooral die foto's terwijl het hier rotweer is. Echt waar hoor, jullie doen het er gewoon om!
(langere mail coming your way trouwens)
Ciao! Anika