tom-en-nicole.reismee.nl

The Executive

Nou, het heeft even geduurd voordat we weer wat konden mailen, maar we zijn dan ook behoorlijk lang volledig afgezonderd van de buitenwereld geweest :D Met een beetje geluk hadden we af en toe een kwartiertje bereik met de mobiel, maar daar hield het dan ook mee op.

Maargoed, laten we verder gaan waar we zijn geindigd. Vanuit Sydney hebben we een enkele reis Darwin geboekt, dit ligt helemaal in het noorden van Australie op zo'n 4 uur vliegen. Bij aankomst drupte het zweet meteen in pareltjes van ons voorhoofd terwijl het 00:10 uur zulu was. Naar het schijnt had het al een half jaar niet geregent en in de gemiddelde dagtemperatuur zo'n 38 graden celcius. Echt, te warm om ook maar aan je kont t ekrabben zonder een natte rug te creeeren. Onze grootste missie in Darwin was het kopen van een auto, en met deze temperaturen is dat niet iets waar je lang over wilt doen. Na wat handelaren af te zijn gegaan kwamen we tot de conclusie dat ons budget het meer waardeerdeals we er een zouden overkopen van een andere backpacker. En ergens hing inderdaad een briefje wat onze new best friend zou moeten worden. Een leipe Mitsubishi Magna, die wij liefkozend The Executive noemen, heeft nu dan ook twee nieuwe eigenaars. Met alle nodige kampeerspullen die je maar kunt bedenken, en voor wat gemak zit er zelfs een navigatie bij. Hij is in vrij redelijke staat, maar door de hitte is de lak op het dak best wel aangetast. Maar hey, we gaan niet posen op Zandvoort...

Met onze nieuwe ride onder onze kont vertrokken we de outback in, naar een National Park genaamd Kakadu. Na een paar uur in de zinderende hitte te hebben gereden zochten we een camping alwaar wij 'savonds al de eerste wallaby's spotten. Onze eerste echte dag kon natuurlijk dus niet meer stuk....tenminste als die ^%*$%&*vliegen niet de hele tijd op ons gezicht gingen zitten. Wat een irritante dingen, je kunt ze honderd keer van je gezicht slaan maar komen steevast weer terug. Waarom staat hierover niks in de Lonely Planet?!

De volgende dag verder het park in waar wij op een camping een boottochtje boekten om croc's te spotten. En of we die gezien hebben! Tientallen! En we kregen ook nog een lesje speerwerpen, maar helaas mochten we niet zelf proberen :S

Het schijnt dat iedereen wat Aboriginal rockart zou moeten gezien hebben, dus wij vol goede moed naar zo'n site. Nou, eerlijk is eerlijk, ze konden wel een lesje van Bob Ross gebruiken... maar dat mocht de pret niet drukken, er werden heel interessante verhalen verteld over de tekening en we konden op een rots klimmen met een fantastisch uitzicht.

Onze volgende stop was in Katherine, waar een rivier zich een weg baant tussen een kloof. Daar hebben wij, hoe kon het ook anders, kano's gehuurd. Althans, iets wat voor kano door moest gaan. Maar het was een erg mooie tocht met aan het eind een versmalling in de kloof waar we heerlijk hebben gezwommen. NOTE TO THE MOTHERS: In deze kloof zaten ook krokodillen, maar al onze ledematen zitten er nog aan. Dus je snapt, wij halen onze neus op voor een tripje waar je kunt zwemmen met dolfijnen :D

Toen kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat het verder echt een nomansland is, dus de afgelopen drie dagen hebben we aan een stuk doorgeboekt om aan de kust te komen waar we nu dan ook zijn. Onze Executive liet ons ebven schrikken toen hij zijn voetjes brandde aan het asfalt waardoor de band klapte maar in no-time lag er weer een nieuwe onder. Dus snel terug naar een gehucht om een nieuwe reserveband te kopen en weer verder. Deze drie dagen rijden waren echt onvoorstelbaar heet en saai. Je kunt serieus 3 uur rijden zonder iets tegen te komen. Dan kijk je voor je en zie een eindeloze weg en in je achteruitkijkspiegel is het beeld niet veel anders. Maar we made it, dus de outback laten we voor wat ze is en gaan nu lekker langs de kust rijden. We hebben al een heleboel mooie plekjes waar we van plan zijn langs te gaan, dus we hebben er zin in.

Hopelijk vergeten we de volgende keer niet om onze camera mee te nemen naar het internet cafe zodat we wat piccies kunnen posten!

Groetjes, Tom en Nicole

London - Singapore - Sydney

Dinsdag avond was het zo ver, de trip begon. Het begon al goed toen bij het inchecken bleek dat we niet op de passagierslijst stonden. Schijnbaar waren we, evenals alle andere reizigers die verder zouden vliegen met Qantas, overgeboekt op een andere vlucht met een hele andere maatschappij?! Nadat we door de familie en vriendinnetjes waren uitgezwaaid vertrokken we voor een korte vlucht naar London Heathrow. Daar hebben we op ons gemakkie gedineerd. Kort daarna vertrokken we alweer richting Singapore. Na ongeveer 12uur lekker hobbelen alsof we met de boemeltrein ipv het vliegtuig waren, landden we dan eindelijk op changi. Tot onze verbazing bleek het geen 0800uur AM te zijn maar 20:00uur PM maar achteraf bleek eigenlijk dat dat ook gewoon op ons reisschema stond dus we hadden weer lekker goed gekeken. Met de stadsbus zijn we naar ons hostel gereden die ons lekker bij de verkeerde bushalte eruit gooide waardoor we nog eens een half uur moesten lopen :S We zijn dan ook meteen gaan slapen ! De volgende ochtend gingen we even een wandeling maken door het bijgelegen park waar het Steve Irwin gehalte al snel hoog werd. Binnen 15min tijd waren er al 3 vetervaranenen gespot. En omdat we dus in de Steve-sferen waren hadden we even een ' crikey!' momentje aangezien het gigantische joekeloekessen (ja dat is een woord, het is de overtreffende trap van joekel) waren. Na deze wandeling gingen we de stad in waar we dachten een winkelcentrum te vinden, Singapora staat immers bekend als het shopping Mekka. Maar omdat het al snel niet te harden was (35 graden met een luchtvochtigheid van heb ik jou daar) gingen we snel terug naar het hostel, waar we een verfrissende duik maakten in het zwembad. Na het zwemmen vlug omkleden en naar het vliegveld. Dit keer met de metro, zodat we die ook weer kunnen afvinken. Na 6,5 uur vliegen met windje mee waren we al in Sydney. Wat een heerlijke vlucht; hoe hobbelig de eerste vlucht was zo rustig was deze. Ennnnn, ze serveerden gewoon IJSJES in het vliegtuig!!! MHUAHA, het tijdperk van slecht vliegtuigvoedsel is verleden tijd. In Sydney aangekomen gingen we opzoek naar een hostel, maar niet voor de hoofdprijs natuurlijk. We blijven nederlanders,he. vlug even slapen en de stad in. We zijn vandaag alleen even bij het operahouse geweest wat op loopafstand van ons hostel is en zitten nu lekker in het hostel. Singaporefacts: Voor het roken van sigaretten waarover je geen belasting hebt betaald riskeer je een boete van +- 5000 euro en gevangenisstraf. In de bus is het verboden stekelige vruchten te eten Het is verboden kauwgon te kopen/hebben/eten in Singapore op straffe van een boete van 500 euro. Nicole heeft 6 pakjes kauwgom in haar rugtas. Je mag geen honden in het zwembad meenemen. Bij de trein wordt je erop geattendeerd uit te kijken voor het gat tussen de trein en het perron door middel van 5 bordjes en een vriendelijke vrouwenstem. Lief Het gat tussen het perron en de trein is 2,5 cm. Je zou er maar tussen vallen! Terrible things could happen!

Starting countdown

Lieve allemaal,

Na jarenlang werken en studeren is het dan eindelijk zover: Tom en Nicole gaan ruim 5 maanden naar Australie met een korte break tussendoor naar Nieuw Zeeland om gezellig met Opa en Oma Kerssens kerstmis te vieren. Naar het schijnt komen ook Jan en Margo (a.k.a. vader en moeder Rem) 'even' langs omdat ze ons niet zo lang kunnen missen

Wink

Omdat wij begrijpen dat wij bij jullie allen een gigantische leegte zullen achterlaten zullen we geregeld een berichtje en wat foto's op deze site plaatsen zodat de schade beperkt blijft.

Tot 25 februari 2009!

En schroom vooral niet om een berichtje achter te laten...

Groetjes,

Tom en Nicole

ps

Voor de computerleken onder ons (we zullen geen namen noemen), je kunt je aanmelden voor een mailinglist zodat je altijd een e-mail krijgt wanneer we iets nieuws hebben gepost.